Sunday, April 17, 2022

LLEI INDEPENDÈNCIA SOLIDARITAT (Proposta signada per Alfons López Tena)

 LLEI INDEPENDÈNCIA SOLIDARITAT  (Proposta signada per Alfons López Tena)



 

 

 

Ref.: 202ALT291210001

 

 

 

 

A LA MESA DEL PARLAMENT

 

 




Alfons López i Tena, representant del Subgrup de Solidaritat Catalana per lIndependència, d’acord amb el que estableix l’article 22 bis 3 del Reglament del Parlament, presenta la proposició de llei següent:

 

 

 

 

PROPOSICIÓ DE LLEI DE DECLARACIÓ D’INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA.

 

 

 

ANTECEDENTS

 

 

 

Estableix l’article 1.2 de la Carta de l’Organització de les Nacions Unides, que els propòsits de les Nacions Unides són Fomentar entre les nacions relacions d’amistat basades en el respecten el principi de la igualtat ddrets i el de la lliure determinació dels pobles”. A l’article 55 diu: “Amb epropòsit de crear les condicions d’estabilitat i benestar necessàries per les relacions pacífiques i amistoses entre les nacions, basades en el respecte al principi de la igualtat de drets i el de la lliure determinac dels pobles, l’organització promourà:

a) Nivells de vida més elevats, treball permanent per a tothom i condicionde progs i desenvolupament econòmic i social;

 

b) La solució de problemes internacionals de caràcter econòmic, social i sanitari, d’altreproblemes relacionats; i la cooperació internacional en l’ordre cultural i educatiu; i

 

c)  El respecte universal als drets humans i les llibertats fonamentals de tothom, sense distinc per motius de raça, sexe, idioma o religió, i l’efectivitat de taldrets i llibertats”

 

De manera reiterada, el Parlament de Catalunya ha aprovat resolucions sobre el dret d’autodeterminació de Catalunya, exercint ai competència en aquesta matèria, que ha assumit com a ppia. Per totes, cal esmentar:


 

 

 

I.- Resolució 98/III sobre el dret dautodeterminació de la Nació catalana,

de 12 ddesembre de 1989:

 

“El Parlamende Catalunya :

 

 Manifesta  qu l’acatamen de marc  institucional  vigent,  resultat  depros de transició política des de la dictadura a la democràcia, no significa la  renúncia  de poble  català  al  dre  l’autodeterminac tal  com estableixen els principis dels organismes internacionals ededueix depreàmbude l’EstatudAutonomia de Catalunya de 1979.

 

- Afirma, com a conseqüència, quen el moment quho cregui oportú i a través de les actuacions previstes en el mateix ordenament constitucional, podria incrementar les cotes autogovern fins allà on cregui convenient i, en general, adequar la regulació dels drets nacionals a les circumstàncies de cada moment històric.

 

II.- Resoluc 679/V sobre l'orientació potica general del Consell Executiu,

d’d’octubre de 1998:

 El Parlament dCatalunya, en el marc de la celebrac del cinquantè aniversari de la Declarac universal dels drets humans, ratifica un cop méel dret del poble català a determinar lliurement el seu futur com a poble, epau, democràcia i solidaritat.

 

III.- Resolució 631/VIII sobre el dret a l’autodeterminació i sobre el reconeixement de les consultes populars sobre la independència, de 3 dmarç de 2010:

 

“El Parlamende Catalunya:

 

1.   Ratifica   la   vigència   de   la   Resolució   98/III,   sobre   el   dret   a

lautodeterminació de la nació catalana, adoptada el 12 de desembre del

1989, i de la Resolució 679/V, adoptada l’1 d’octubre del 1998, de ratificació de l’anterior.

 

....

4. Es ratifica en la voluntat d’emprar tots els instruments jurídics vigents polítics necessaris per tal quel poble de Catalunya pugui exercir el dret decidir.


 

 

 

Finalment ca teni present  l Sentència  del  Tribuna Penal  Internacional

referen  Kosovo o per  primer vegad es  reconei que  l Declaració

Unilateral dIndependència sajusta la legalitat internacional.

 

 

 

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

 

 

 

La pertinença de Catalunya a l’Estat espanyol ha portat la Nac catalana una profunda crisi moral, cultural, econòmica, institucional d’identitat. Lagressió  qu h significat  la  sentència  de Tribunal  Constitucionaespanyol sobre l’Estatut ha confirmat que l’autonomisme condemna el país a l’extinció i que la relació amb Espanya no és fruit d’un pacte entre iguals sinó d’una situació ddominació. Després de més de trenta anys de règim constitucional espanyol, una majoria de la societat catalana ja expressa inequívocamen la  seva  voluntat  d superar  e sistem autonòmic  i constituir un Estat català al si de la Unió Europea.

 

La indepenncia de Catalunya és l’única alternativa viable per a la continuïtat del projecte nacional català i per garantir el benestar dels catalans i les catalanes, davant d’una Espanya tria decidida, com sempre, a uniformitzar les nacions no espanyoles i assimilar-les, i en la ququalsevol temptativa federal, de recuperac estatutària, de concert econòmic, teninen compte la impossibilitat de reformar la Constitució, representa una fantasia irrealitzable, una aventura irresponsable perquè depèn de la voluntat dels espanyols. Només la indepenncia és assolibleperquè només la indepenncia depèn exclusivamende la voluntat majoritària depoble català.

 

La sentència del Tribunal Constitucional culmina la reducc de Catalunya a una comunitat autònoma de règim comú. El pros va començar amb eCop d'Estat del 23 de febrer de 1981 i ha frustrat les esperances posadeen el restabliment de la Generalitat abolida el 1714 i el retorn del seu President a l’exili des de 1939.

La modificació unilateral de l'Estatut aprovat pepoble català ereferèndufa impossible restablir-lo amb cap altra llei, ni cap altra mesura. Noméqueda la submissió a l’acte de força espanyol i resignar-se a ser una mera


 

 

regió espanyola, o acollir-se a la legalitat internacional per proclamar la

indepenncia.

 

La reducc de Catalunya al règim autonòmic general s'ha aplicat, sobretot, en el finançament de la Generalitat i la manca ddespesa pública estatal Catalunya. Aquest fet ha provocat un dèficit crònic insostenible a la balançfiscal entre Catalunya i l'Estat Espanyol, més del 10% del PIB anual, uns

22.00 milion d’euros  (3.00 euros  pe català   an qu se’ van  a

Espanya no tornen a Catalunya).

 

A causa d’aquest dèficit la crisi catalana és la més gredels països industrials d’Europa. A 30 de juny d2010 hi havia 676.000 aturats anostre país, un 17,71% de la població activa. La mitjana d'atur dels països de la zona euro era del 10%; el País Bascque no pateix l’espoli gràcies al Concert  Econòmic,  tenia  un taxa  de 10,4%.  Sense  espoli  fiscal,  Catalunya hhauria 280.000 aturats menys.

 

Catalunya no sortirà de la crisi econòmica fins que no esdevingui un Estade la Un Europea. Amb un Estat Català disposarem d’infraestructures dprimer nivell, apostarem per l’arc mediterrani que permetrà als nostreports   ser   la   porta   d’Àsia    Europa,   podrem   gaudir   dun   sistema aeroportuari i una xarxa ferroviària que connecti Catalunya amb el món una xarxa viària sense peatges. Si Catalunya és un Estat serem el quart d’Europa en major renda per pita! En una Catalunya independent podedonar més i millors serveis perquè no hauem de mantenir Espanya, podem duplicar la despesa pública en sanitat, quadruplicar ld’ensenyament, multiplicar per 16 les obres públiques, o per 32 els crèdits i avalpúblics a les empreses.

 

Des de 197ha continuat la minorització de la llengua i la cultura catalanperquè Espanya no reconeix la territorialitat de la llengua i cultura catalana. La Constitució espanyola tracta els catalans com a minoria lingüística dinel seu propi país. Només la immersió lingüística a les escoles aplicava eprincipi de la territorialitat, pe aquesta mesura ja ha estat invalidada per les sentències del Tribunal Suprem espanyol que ordenen la reintroducció de la llengua castellanen tot l’ensenyament.


 

 

La llengua i la cultura catalana es troben en una situació mit que no

garanteix la seva supervivència. Noméun Estat propi pot invertir la tenncia a la minorització a què ens aboca la depenncia.

 

Tot   altre   projecte   que   no   sigui   la   proclamació   unilateral   de   la indepenncia és inviable i generarà impotència i frustració. Només la proclamació d’indepenncia és viable perquè significa construir unnova legalitat amb el vot de 68 diputats catalans i ha estat avalada per la Cort Internacional de Justícia de l’ONU.

 

El poble català ja ha reaccionat front als poders espanyols que busqueenterrar la seva voluntat d’existir, i ja sha pronunciat en les consultepopulars sobre la indepenncia amb més de 500 comissions locals, méde 50.000 voluntaris i més de mig milió de vots per la indepenncia, i amb l’espectacular manifestació de 10 de juliol de 2010 en la qual méd’un mil de ciutadans es rebel·laven contra la decisió del TribunaConstitucional tot reclamant la indepenncia.

 

 

 

 

 

PROPOSICIÓ DE LLEI

 

 

 

Article 1.

 

Catalunya és una NacióArticle 2.

El poble de Catalunya és l’únic titular de lsobiraninacional.

 

Article 3.

 

El Parlament de Catalunya és el representant democràticament elegit del poble de Catalunya.

 

Article 4.

 

El poble de Catalunya no renuncia ni ha renunciat mai al dret a l’autodeterminac, a determinar lliurement el seu futur com a poble en pau, democràcia i solidaritat.

 

Article 5.


 

 

El  Parlamen de  Cataluny es  ratific e l voluntat  d’emprar  tot els

instrument jurídic vigent  polítics  necessari pe tal  que  el  pobl de

Catalunya pugui exercir el dret a determinar lliurement el seu futur.

 

Article 6.

 

La sobirania nacional del poble de Catalunya és el fonament del futur Estat sobirà i independent dla Nació catalana.

 

Article 7.

 

La decisió de declarar la independència li correspon al poble de Catalunya com a  titular  de  l sobirani nacional  a Parlamen de  Cataluny co representant seu democràticamenelegit.

 

Article 8.

 

Per mit d’aquesta Llei es faculta al Govern de la Generalitat a negociar el

reconeixement internacional de la declaració d’independència.

 

Article 9.

 

En el termini de tres mesos a partir de l’aprovació de la present Llei es constituirà lAssemblea de Representants de la Nació Catalana, que treballarà perquè sigui declarada lindependència al conjunt dels PaïsoCatalans.

 

Article 10.

 

La declaració dindependència serà efectiva:

 

 

 

-   Quan   sigui   aprovada   la   present   Llei   procedimental   de   declaració

d’independència.

 

- Quan sigui negociada amb la comunitat internacional la forma i el moment

de la declaració d’independència.

 

- Quan sigui declarada per una majoriabsoluta de diputats en sessió solemne del Parlament de Catalunya convocada a tal efecte.


 

 

Disposició transiria

La declarac dindepenncia es fa en la present legislatura quan es compleixi allò que disposa larticle 10 de la presenLlei.

 

 

Palau del Parlament, 2 de febrer de 2011

 

 

 

 

 

 

Alfons López i Tena

 

Representant del Subgrup de Solidaritat Catalana per la Independència

No comments:

Blog Archive