Wednesday, June 24, 2026

Cal trencar amb Espanya, no pas intentar sortir-ne ben parat.

.Jaume Riu ens ho diu clarament  i la majoria de comentaris també. A més això ho sabem molts catalans. Espanya és un forat negre que ens ho xucla tot, aturem totes les al·lucinacions que ens enganyen contínuament.
.
Junts, ER i CUP, ni s'han unit, ni s'han plantat enfront de totes les forces polítiques pro-espanyoles que no han respectat ni el Primer d'Octubre ni la DUI Catalana del 27 d'Octubre de 2017. Al contrari han pactat amb el PSOE (PSC) a cor que vols. No creuen en la Independència de Catalunya, no trencaran amb Espanya. Ni volen, ni en saben, ni tenen el valor i el caràcter que cal per alliberar-se. Tan sols havien de plantar-se amb convenciment. Ells i els que creuen o esperen en ells són els que barren el camí de la plenitud de Catalunya, la nostra sobirania i el nostre propi govern sense traves, sense trampes, sense lletra menuda. Els tractes i negociacions amb Espanya i els seus governs sempre estant amarats de malentesos, subterfugis, enganys i submissions. Tot és al·lucinant, el que prometen els uns i el que malentenen els altres. No hi ha entesa possible!
.
Si l'aritmètica parlamentària ho permet, davant d'una deslleialtat sistèmica d’Espanya contra Catalunya, el primer pas és deixar caure un govern darrera l'altre, si no compleixes caus. Si no ho fas així ja et tenen agafat pels petrecols i és el que els ha passat repetidament a Junts i ER. Quina vergonya. Prou!
.
Qui no trenqui amb Espanya no tindrà el meu vot, està clar, sóc jo qui va votar l'1-O per la Independència de Catalunya, sóc jo el primer que ha de trencar amb Espanya, els partits negats per la mateixa defensa de la Llengua i de la defensa de la Immersió en tots els nivells de l’ensenyament també són negats per a la Independència.
.
Per aquells que sempre ataquen els suposats abstencionistes sàpiguen que jo vaig votar Puigdemont, que al final m'ha decepcionat profundament, entenc que les seves tènues promeses i decisions eren per a uns altres catalans, no pas per a mi.
.
Ara mateix que caigui el mal govern i aquells que els van donar suport per a res, aquells que es van deixar enredar una vegada més. Aquells que contribuien així enblanquinar i normalitzar l'enemic invasor que ens reprimeix, ens espolia, ens sotmet, ens ofega la Llengua, ... No penso pendrem més alucinògens. No!
.
No al camí que avui Partal ens proposa, aquest possibilisme no existeix, és una alucinació més. 
.
Salvador Molins Escudé,
President del Consell Local de la República Catalana de la comarca del Berguedà. 

No comments:

Blog Archive